Керуючись пунктом 22 частини 1 статті 26, частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до статей 31-1, 325-1, 325-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою забезпечення виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів»,Зачепилівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму організації суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно корисних робіт на 2021-2025рік (додається).
2. Фінансовому відділу селищної ради передбачати кошти для реалізації даної Програми на 2021-2025 роки в межах фінансових можливостей.
3. Фінансування організації оплачуваних суспільно корисних робіт, на які направлено осіб для погашення заборгованості зі сплати аліментів, здійснювати за рахунок коштів селищного бюджету в межах фінансових можливостей.
4. Зняти з контролю рішення ХІХ сесії VІІІ скликання селищної ради від 19.10.2018р. № 704 «Про затвердження Програми організації суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно – корисних робіт, у Зачепилівській селищній раді на 2018-2020 роки».
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (Мартиненко Т.І.) та на постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту (Дорошенко С.В.).
Зачепилівський селищний голова Олена ПЕТРЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням №90
від 24.12.2020
Програма
організації суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільнокорисних робіт
на 2021-2025 роки
Паспорт
Програми організації суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно корисних робіт на 2021-2025рік
1. Ініціатор розроблення Програми Зачепилівська селищна рада
2. Нормативно - правові акти, що стали підставою для розроблення Програми Закон України від 07.12.2017 року №2234-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», Кодекс України про адміністративні правопорушення
3. Розробник Програми Виконавчий комітет Зачепилівської селищної ради
4. Відповідальний
виконавець Програми Виконавчий комітет Зачепилівської селищної ради
5. Учасники Програми Виконавчий комітет Зачепилівської селищної ради, Зачепилівський районний сектор філії Державної установи «Центр пробації» у Харківській області, Зачепилівський районний відділ державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків)
6. Термін реалізації Програми 2021 – 2025 роки
7. Основні джерела фінансування Селищний бюджет
8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми 150,0тис.грн.
9. Мета програми Забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів, зменшення заборгованості зі сплати аліментів, а також належного утримання осіб, які отримують аліменти, шляхом виконання суспільно-корисних робіт, щодозволитьвирішувати проблеми громади з питань благоустрою
10.
Очікувані результати виконання програми Забезпечення виконання вимог законодавчих актів України, щодо виконання порушниками адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, в інтересах захисту прав та інтересів дітей та примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів боржниками
1.Загальна характеристика Програми
Благополуччя дітей та їхні права завжди викликали пильну увагу як українського суспільства, так міжнародного співтовариства.
У Декларації прав дитини зазначено, що дитина внаслідок її фізичної і розумової незрілості потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження. З огляду на це, дитині законом та іншими засобами має бути забезпечений спеціальний захист і надані можливості та сприятливі умови, що дадуть їй змогу розвиватися фізично, розумово, морально, духовно та соціально, здоровим і нормальним шляхом, в умовах свободи та гідності.
Батьки або інші особи, які виховують дитину, несуть основну відповідальність за забезпечення в межах своїх здібностей і фінансових можливостей умов життя, необхідних для розвитку дитини.
Відповідно до Сімейного кодексу України, способи виконання батьками обов’язку утримувати дитину визначаються за домовленістю між ними чи за рішенням суду у твердій грошовій сумі чи у частці від заробітку.
Слід наголосити, що принцип обов’язковості виконання судових рішень закріплено в Конституції України. Статтею 1291 Основного Закону передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про виконавче провадження», примусове виконання рішень про стягнення аліментів покладається на органи державної виконавчої служби та приватних виконавців. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Водночас, варто зазначити, що недосконалість чинного законодавства дозволяє недобросовісним батькам або іншим членам сім’ї ухилятися від виконання свого обов’язку щодо утримання.
Програма організації суспільно корисних робіт для порушників,на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно корисних робіт на 2021-2025 роки (далі– Програма) розроблена відповідно до положень Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», наказу Міністерства юстиції України від 19.03.2013 № 474/5 “Про затвердження Порядку виконання адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно-корисних робіт”.
Відповідно до Закону України від 07.12.2017 року №2234-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», на виконання статей 31-1, 325-1, 325-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення в інтересах захисту прав дітей на утримання організовуються оплачувані суспільно корисні роботи, для осіб на яких судом призначено стягнення покарання у вигляді суспільно корисних робіт. Ці роботи є видом оплачуваних суспільно корисних робіт, які організовуються для реалізації державної політики захисту прав та інтересів дітей на належне утримання та примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів. Фінансування організації оплачуваних суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету та інших, не заборонених законодавством джерел.
2. Мета Програми
Метою Програми є забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів, зменшення заборгованості зі сплати аліментів, а також належного утримання осіб, які отримують аліменти, шляхом виконання суспільно-корисних робіт, що дозволить вирішувати проблеми громади з питань благоустрою, озеленення території, ліквідації сміттєзвалищ, відновленні, ремонту та доглядом за пам’ятками архітектури, меморіальними похованнями та об’єктами соціальної сфери, прибирання та утримання в належному санітарному стані придорожніх смуг, вирубка чагарників вздовж доріг та інше.
3. Шляхи і способи розв’язання проблем
3.1. Шляхами і способами розв’язання проблем є:
1) організація відпрацювання порушниками адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт та примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів в інтересахзахисту прав та інтересів дітей;
2) вдосконалення форм та методів співпраці між Зачепилівською селищною радою та Зачепилівським районним сектором філії Державної установи «Центр пробації» у Харківській області;
3) вивчення питання щодо необхідності забезпечення інвентарем та іншими засобами праці для проведення суспільно корисних робіт.
3.2. Перелік об’єктів, на яких планується проведення суспільно корисних робіт визначений рішенням Зачепилівської селищної ради , а саме:
- об’єкти старостинських округів (прилеглі території адміністративних будівель, сільських будинків культури, сільських клубів, пам’ятників, НВК, закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти,амбулаторії загальної практики сімейної медицини , ФАПів; місця відпочинку громадян, стадіони, дитячі майданчики, кладовища, вулиці, прибережні захисні смуги ставків).
У разі виникнення потреби в організації суспільно корисних робіт на інших об’єктах, такі роботи можуть бути організовані за рішенням виконавчого комітету селищної ради.
3.3. Перелік видів оплачуваних суспільно корисних робіт:
- благоустрій території,
- вирубка дикоростучих кущів та дерев,
- ліквідація стихійних сміттєзвалищ,
- викошування трави і бур’янів та їх прибирання,
- прибирання опалого листя,
- розчищення тротуарів та доріжок від снігу,
- очищення від сміття узбіччя доріг,
- впорядкування території біля автобусних зупинок в населених пунктах,
- ремонтні роботи (побілка та фарбування об’єктів благоустрою),
- заготівля та порубка дров,
- прибирання та забір сміття.
3.4. Власники об’єктів за місцем відбування порушниками суспільно корисних робіт:
- погоджують з уповноваженим органом з питань пробації перелік об’єктів, на яких порушники відбувають суспільно корисні роботи, та видів робіт, що можуть ними виконуватись;
- здійснюють контроль за виконанням порушниками призначених їм робіт;
- своєчасно надають інформацію уповноваженому органу з питань пробації про ухилення порушника від відбування суспільно корисних робіт;
- ведуть облік та інформують уповноважений орган з питань пробації про кількість відпрацьованих порушником годин;
- нараховують плату порушнику за виконання суспільно корисних робіт та перераховують її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.
4. Забезпечення виконання програми
Загальний контроль за ходом виконання Програми здійснюється виконавчим комітетом селищної ради відповідно до законодавства України, в межах наданих повноважень.
5. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення виконання програми
5.1.Програмою передбачається фінансування оплачуваних суспільно корисних робіт за рахунок коштів селищного бюджету, а також коштів підприємств, організацій та установ громади, які організовуватимуть у себе оплачувані суспільно корисні роботи або виступають у якості спонсорів таких робіт.
5.2. Проведення на території громади оплачуваних суспільно корисних робіт передбачається видатками з селищного бюджету для нарахування заробітної плати погодинно за фактично відпрацьований час, у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці. Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених в селищному бюджеті на зазначену мету.
5.3. Необхідні матеріально-технічні ресурси, витратні матеріали, що використовуються в ході проведення суспільно корисних робіт, забезпечують роботодавці відповідно до визначених обсягів.
5.4.Орієнтовний обсяг коштів, необхідних для виконання заходів передбачених Програмою, становить 150,00 тис. грн.
Ресурсне забезпечення Програми організації суспільно корисних робіт для порушників,на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно кориснихробіт на 2021-2025 роки
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми 2021 рік 2022 рік 2023рік 2024 рік 2025 рік Усього витрат на виконання програми на 2021-2025 роки, тис.грн.
Обсяг ресурсів, усього: 30,0 30,0 30,0 30,0 30,0 150,0
у тому числі:
Бюджет Війтовецької селищної ради 30,0 30,0 30,0 30,0 30,0 150,0
6. Очікувані результати
Виконання Програми забезпечить виконання вимог Законодавчих актів України щодо виконання порушниками адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, в інтересах захисту прав та інтересів дітей та примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів боржниками.
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координація діяльності та контроль за виконанням Програми покладається на постійну комісію з питань фінансів, бюджету та планування, зв’язків з виконавчими структурами, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян та засобами масової інформації.
Секретар селищної ради Світлана БАКА
|